onsdag 16 februari 2011

Grundentreprenaden har börjat...

Idag gick jag och klagade för mig själv över hur tråkigt det är att inget händer på husbyggarfronten… På eftermiddagen/kvällen ringde Göran från Svensk Husgrund AB och sa att de idag börjat på vår tomt, de har idag koncentrerat sig på att rensa tomten från all snö men vill imorgon träffas på tomten för genomgång av vilka träd som ska ner och hur stor gräsyta vi vill ha uppe på berget mm. Dessutom påpekade han att det inte går att köpa mjukmassor eller jord såhär års, hur ska det då gå med vår gräsmatta däruppe undrar jag? Om vi skrivit ett fast pris på detta arbete istället för löpande antar jag att han varit tvungen att lösa det på något sätt, nu vet jag inte :(

Det var blandade känslor efter det samtalet, dels glad att något händer igen dels irritation då jag bett om att få reda på när de ska börja på tomten så vi hunnit meddela grannarna.
Vi bestämde iaf där hemma att Stefan åker ut imorgon efter jobbet och träffar Göran där och går igenom allt som måste gås igenom, jag kan omöjligt följa med med barnen då vi dessutom ska få hem ett extra barn imorgon. Hade framförhållningen varit lite längre så…
Varje granne därute kommer dessutom få ett handskrivet brev i brevlådan med lite info så de inte känner sig helt överkörda.

Jag har enbart hört goda rykten om Göran så jag tror att vi kommer bli jättenöjda med hans arbete, önskar bara att vi blivit informerade lite tidigare.

Hur ska vi nu göra med ytan uppe på berget? Hur sjutton ska vi få upp jord för senare plantering av gräsmatta? Har ingen vidare lust att släpa upp säck för säck genom huset, när huset väl är på plats blir det omöjligt att få upp jord på annat sätt L

Kameran plockades iaf fram på en gång, så nu hoppas vi att Stefan kan få ihop några bra bilder på tomten innan den förändras alltför mycket!

Spännande…

0 kommentarer:

Skicka en kommentar