onsdag 29 juni 2011

Gräsmatta?

På tisdagskvällen var jag ute på tomten och hade tänkt jämna till jordbädden utanför husets övre plan någos så vi kan börja så lite gräs och ha oss en fin gräsmatta tills inflytten... Uppenbarligen har vi inte varit däruppe så mycket under försommaren för det har vuxit upp en hel del ogräs :(
Lite fick jag gjort iaf, det mörka på bilden är den jord jag vänt och krattat jämn samt rensat från ogräs.

Uppe till vänster den del jag iddes göra klar... finns lite att bita i!
Råkade hamna mitt i ett myrbo och de stackars myrorna försökte rädda alla ägg som flög iväg...

Inte nog med att det var gott om ogräs, ogräset var bebott dessutom. Uan handskar så var det inte ett jättekul jobb.
Så denna kväll hamnade jag i totalt tre myrbon gömda under jorden, rensade ogräs med ohyra på och fick sällskap av två kronhjortar. Dock INGA mygg :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar